Social media vraagt om een mix aan content

Wanneer je een eigen onderneming hebt, is het in de huidige maatschappij ontzettend belangrijk dat je sociale media op orde is. Niet alleen is dat de plek om te adverteren. Het is ook de plek om je klanten betrokken te houden. Het kan daarom helemaal geen kwaad om een aparte werknemer aan te stellen voor de sociale media. Kijk bijvoorbeeld eens naar uitzendbureau Autitalent, want ook mensen op het spectrum kunnen fantastisch werk verrichten. In dit artikel vertellen we je hoe je de sociale media van je bedrijf naar een hoger plan tilt.

Professionele beelden

Gebruik professionele beelden voor je sociale media en huur bij voorkeur een dagje een fotograaf of een videograaf in. Met een dag shooten kun je vaak al content voor maanden schieten. Ga je wel zelf foto’s maken? Zorg dan in ieder geval voor de juiste belichting. Voor foto’s binnen gebruik je bij voorkeur een ringlight, maar het best kun je eigenlijk buiten foto’s maken wanneer de zon schijnt.

Video’s

Voor op sociale media werken video’s eigenlijk het best. Mensen zijn lui en kijken liever naar een leuk filmpje, dan dat ze een fotopost met een lange caption helemaal in zich opnemen. Aantrekkelijke video’s worden bij voorkeur geschoten door een professionele videograaf. Neem mensen bijvoorbeeld een dagje mee in het reilen en zeilen van de zaak, doe een Q and A of interview werknemers of tevreden klanten.

Interactie

Gebruik sociale media niet alleen om aan klanten en potentiële nieuwe klanten te laten zien wat je doet, maar interacteer ook met ze. Zo blijven je klanten actief met jouw onderneming bezig en is de kans dat ze opnieuw jouw producten of diensten afnemen groter. Organiseer bijvoorbeeld een giveaway (let op: je ziet online veel deelacties, maar dit mag eigenlijk niet) of plaats vraagstickers of polls in de stories, zodat jouw klanten actief mee kunnen denken over vernieuwingen binnen de onderneming.

Adverteren

Tot slot: voorkom dat je met jouw sociale media alleen je eigen volgers bereikt. Maak een zakelijk account aan en promoot je mooiste posts, zodat je ook zichtbaar bent voor mensen die jou niet volgen, maar wel gerelateerde content liken. Zo kun je via sociale media je eigen klantenbestand laten groeien. Ook kun je met een zakelijk account inzicht krijgen in interessante statistieken, zoals het aantal bezoekers van jouw pagina per maand en het groeipercentage van je volgers.