Social media revolution 2015: de feiten
Het gebruik van sociale media zal anno 2015 nog belangrijker worden. Het wordt een kritische factor die kan bijdragen tot het succes of het falen van je bedrijf. Ben je niet zeker of het voor jouw bedrijf belangrijk is? Bekijk dan de laatste versie van de Social Media Revolution video in deze blog.
Social media revolutions 2015
Het is een soort van jaarlijkse traditie aan het worden onder social media marketeers. Voor het vijfde jaar op rij is er een social media revolution video gemaakt waarin de belangrijkste feiten naar voren komen.
Hier kun je de video zien:
11 belangrijke feiten over de sociale media revolutie
Hieronder is een opsomming te vinden uit de video van de social media revolutie:
- Ruim 50% van het e-commerce verkeer gaat via mobiel internet.
- Meer dan 1.35 miljard. Dat is het aantal Facebook-gebruikers anno 2015.
- Meer dan 50% van de wereldbevolking is jonger dan 30 jaar.
- 53% van de 15- tot 35-jarigen verliezen liever hun gevoel voor geur dan hun hedendaagse technologieën.
- Een mobiel apparaat wordt door meer mensen gebruikt dan een tandenborstel.
- Het mobiele dataverkeer zal rond 2018 vooral bestaan uit video opnames. Twee derde van alle organisaties heeft aangegeven de uitgaven hiervoor dit jaar nog te verhogen.
- Elke seconde melden zich twee nieuwe personen aan bij LinkedIn.
- De minimumleeftijd voor een LinkedIn gebruiker is verlaagd naar 13 jaar.
- De snelstgroeiende demografische doelgroep op Twitter is grootouders.
- 90% van alle consumenten vertrouwt aanbevelingen van anderen.
- Het gemiddelde concentratievermogen van een mens is slechts 7 seconden.
Deze ontwikkelingen binnen de sociale media hebben het gedrag van de consument beïnvloed. De kracht van sociale media en het mogelijke effect ervan op je bedrijf valt niet te ontkennen. Als je in de toekomst succesvol wil zijn, is het belangrijk om je bedrijf te transformeren tot een sociale onderneming.
Verandering in campagnevoering door sociale media
Reclameboodschappen op televisie of in tijdschriften hebben nog maar weinig impact. Iedereen wordt erdoor overspoeld. Deze boodschappen wekken bij de consumenten geen vertrouwen meer. Consumenten vertrouwen meer op blogs, tweets en andere sociale media. Hier zijn nog enkele cijfers: bedrijven die sociale technologieën gebruiken, zien een verhoging van 50% in de tevredenheid van hun klanten, 48 % meer nieuwe klanten en 24% stijging in inkomsten.
Zet zelf social media in
Mis deze sociale media revolutie niet en zet zelf social media in. Wij bieden trainingen aan in verschillende soorten sociale media zoals Twitter, Facebook, YouTube en nog meer. De mogelijkheden zijn oneindig en zullen grondig behandeld worden tijdens deze opleidingen.