5 soorten visuele content om in te zetten
Visuele content is booming. Als je als bedrijf echt goed bij de tijd wilt blijven en indruk wilt maken met je marketingactiviteiten, dan is visuele content onmisbaar. We zien steeds meer visuele content verschijnen op internet, vooral omdat 65 procent van de mensen visual learners zijn. Bedrijven die indruk willen maken moeten hierop inspelen. Hoe kun je dit doen?
Kies voor deze soorten visuele content
Er zijn veel verschillende soorten visuele content die je aan kunt spreken voor je bedrijf. De ene variant is effectiever en makkelijker in te zetten dan de andere vorm. Wij geven je inzicht in 5 soorten visuele content die altijd voor je bedrijf werken als je er voldoende aandacht aan besteedt.
1. Screenshots
Makkelijker wordt het bijna niet: de inzet van screenshots. Maak je hier nu echt indruk mee? Jazeker! Natuurlijk is het wel de bedoeling dat je de juiste screenshots publiceert. Online beoordelingen doen het hierin heel goed. Maar liefst 88 procent van de consumenten leest eerst online reviews om de kwaliteit van een bedrijf, dienst of product te bepalen. Screenshots van beoordelingen verhogen de betrouwbaarheid.
2. SlideShare
Wil je op effectieve wijze visuele content delen? Dan is professioneel platform SlideShare eigenlijk echt onmisbaar in deze tijd. De website wordt maandelijks door gemiddeld 60 miljoen bezoekers bezocht en daarmee staat SlideShare in de top 200 best bezochte websites wereldwijd. SlideShare genereert maar liefst 5 keer meer verkeer naar je website dan andere platforms, volgens onderzoek van ComScore.
3. Infographics
Bedrijven kunnen een geweldige indruk maken met goede, praktische en effectieve infographics. Het blijkt dat mensen 323 keer makkelijker aanwijzingen opvolgen wanneer zij naar illustraties kijken. Daarnaast krijgen infographics 3 keer meer likes en shares dan andere vormen van content.
4. Videomateriaal
Video’s worden steeds populairder en je kunt er eigenlijk niet meer omheen. Videocontent staat momenteel voor meer dan 75 procent van al het consumenten internetverkeer. Dat is een behoorlijk hoog percentage en dus zeker iets om rekening mee te houden. Berichten met video’s halen gemiddeld 300 procent meer leads binnen dan berichten zonder video.
5. Fotomateriaal
Natuurlijk mogen we ook het fotomateriaal niet vergeten, want dat blijft ook heel belangrijk. Artikelen met afbeelding krijgen gemiddeld 94 procent meer views dan artikelen zonder afbeelding. Daarnaast worden artikelen met 1 afbeelding per 100 woorden maar liefst dubbel zo veel gedeeld dan artikelen met minder fotomateriaal. Dit geeft aan dat foto’s heel belangrijk blijven. Kies wel altijd voor het gebruik van scherpe, kwalitatieve foto’s. Daarnaast is het natuurlijk ook belangrijk om te kiezen voor het gebruik van rechtenvrije foto’s.
Visuele content op social media
Op social media kun je nauwelijks nog indruk maken als je geen aandacht besteedt aan visuele content. Posts die enkel uit woorden bestaan vallen gewoonweg onvoldoende op. Wij raden daarom alle bedrijven aan om social media en visuele content slim te combineren. Wil je hier meer informatie over, heb je advies nodig of wil je professionele ondersteuning? Neem dan gerust contact met ons op.