9 Sterke woorden in marketingland
De wereld van marketing is natuurlijk veelzijdig. Content marketing is tegenwoordig erg belangrijk. Bij het creëren van content is aandacht voor de juiste woorden een absolute must. Woorden en termen zijn in te delen in drie schalen: sterk, gemiddeld en zwak. Sterke woorden en termen moeten dan ook terug te vinden zijn in content om het juiste effect te bereiken.
Dit zijn de meest sterke woorden en termen
Stel dat je een blog schrijft. Het grootste deel van je blog bestaat dan uit zwakke woorden. Eén geruststelling: dit is heel normaal. Een tweede deel bestaat uit termen met enige lading. Dit zijn de woorden en termen van gemiddelde sterkte. Met deze woorden bereik je iets, zoals de wil om door te lezen. Dan zijn er de sterke woorden in marketingland. Dit zijn de woorden die een emotie teweeg brengen bij de lezer. Precies dat zorgt voor succes en daarom heb je in de wereld van marketing sterke woorden nodig. Hieronder vind je de 9 belangrijkste sterke woorden in marketingland.
1. Jij
Alles draait om de lezer. De sleutel tot succes is het direct aanspreken van je lezer. Dit doe je door deze met ‘jij’ of ‘u’ te benoemen, afhankelijk van je doelgroep en je schrijfstijl. ‘Jij’ is daarmee een sterk woord dat ook kan worden vervangen door ‘u’.
2. Gratis
Iedereen houdt van gratis! Mensen lijken een ingebouwde scanner te hebben die dit woord overal op kan sporen. ‘Gratis’ geeft de duidelijke boodschap dat de lezer iets kan krijgen zonder ervoor te hoeven betalen.
3. Daarom
Waarom? Daarom! Door uit te leggen waarom je iets doet of waarom je iets wilt van de lezer zorg je voor een gevoel van begrip. Dit zorgt er dan weer voor dat mensen sneller gehoor geven aan je vraag.
4. Risicovrij
Neem alle zorgen en onzekerheden weg door duidelijk te stellen dat iets geheel risicovrij is. Dit woord zorgt voor een gevoel van veiligheid. Je neemt de twijfels weg met één sterk woord, namelijk ‘risicovrij’. Een vervangend woord is ‘risicoloos’.
5. Geheim
We zijn dol op geheimen! Mensen hebben graag het idee dat zij iets te weten kunnen komen wat niemand anders weet. Door het woord ‘geheim’ te gebruiken zorg je ervoor dat de lezer zich veel meer betrokken voelt.
6. Direct
Het woordje ‘direct’ spoort aan tot actie. De lezer voelt de noodzaak om meteen iets te doen. Het brengt het gevoel over dat er haast bij geboden is.
7. Beperkte tijd
Ook deze term is bedoeld om een gevoel van noodzaak op te wekken. Mensen hebben maar een beperkte tijd om iets aan te vragen of iets te bestellen. Het is dus noodzakelijk om actie te ondernemen voordat de tijd om is.
8. Makkelijk
Dit woord belooft eenvoud en daar zit iedereen op te wachten. Het tegenovergestelde, ‘moeilijk’, stoot juist af. Door het woord ‘makkelijk’ te gebruiken geef je aan dat iets zeer weinig moeite kost, waardoor mensen sneller bereid zijn om hierin mee te gaan.
9. Mis het niet
Deze term wekt de angst op om iets aan de neus voorbij te laten gaan. Wanneer er ‘mis het niet’ in een tekst staat, dan motiveert dit om direct actie te ondernemen om het inderdaad niet te missen.
Hulp nodig bij je content marketing?
TTM staat voor Time To Market. Als er een bedrijf is die jou kan helpen op het gebied van marketing, dan zijn wij het natuurlijk wel! Wil jij bijvoorbeeld je blogs laten schrijven? Dan bieden wij je de dienstverlening die jij zoekt!