Hoe kun je jouw bedrijf succes met buitenreclame verzekeren? – 3 Gouden Tips
Uitstekende communicatie is een van de sterkste punten van een succesvolle bedrijfsvoering, zowel intern met personeel als extern naar de klanten toe. Maar, met de toenemende digitalisering wordt reclame steeds vaker over het hoofd gezien waar het het hardst nodig is – buiten in het zicht!
Passende en effectieve buitenreclame is essentieel voor veel merken: het helpt om een uniform imago te creëren, informeert de gemeenschap over komende evenementen, producten, diensten en campagnes. In dit artikel hebben we de 3 beste tips samengesteld die jou helpen om buitenreclamemarketing naar een hoger niveau te tillen.
1. Bepaal wat het doel is van jouw reclamebord
Denk na over het doel van jouw reclamebord het is de eerste stap in het krijgen van de juiste boodschap naar de gemeenschap. Als het reclamebord is bedoeld om jouw merk uit te dragen door middel van jouw missie of waarden te communiceren, zorg ervoor dat de boodschap kort maar krachtig is, en zo ontwerpen is dat jouw logo en website duidelijk zichtbaar zijn. Op die manier wordt jouw boodschap effectief gekoppeld aan jouw merknaam.
Ben je van plan om reclameborden en spandoeken in te zetten om praktische informatie over te brengen aan jouw doelgroep, probeer dit dan zo duidelijk en eenvoudig mogelijk te houden, zonder het ontwerp te overladen met te veel afbeeldingen. Houd het ontwerp altijd eenvoudig en probeer niet te veel onderwerpen in één banner te behandelen. Probeer je boodschap gericht te houden op één enkele gebeurtenis of actie.
2. Zorg ervoor dat jouw boodschap jouw publiek bereikt
Mensen merken veranderingen, maar ze zullen net zo goed merken als er niets verandert. Om effectief je doelgroep te bereiken, Plaats reclameborden van tevoren met een tijdschema en zorg ervoor dat ze kort na de datum van een evenement weer worden weggehaald. Als de poster een boodschap bevat die je voor een lange tijd wilt bewaren, houd hem dan relevant door de kleuren regelmatig aan te passen aan de wisselende seizoenen.
Of je nu posters of spandoeken bedrukken wilt, promotiemateriaal gemaakt van vinyl is verreweg de goedkoopste en meest effectieve manier om voortdurend te laten zien dat jouw merk bloeit, groeit en verandert, door middel van een nieuwe look en boodschap!
3. Let goed op de locatie
Tot slot, denk goed na welke locatie het beste uitkomst biedt om ervoor te zorgen dat jouw boodschap het juiste publiek weet te bereiken. Bedenk welke plekken het meest bezocht worden door jouw mogelijke klanten en stem de boodschap af op de geschatte aandachtsspanne van de desbetreffende locatie.