5 Tips voor een optimale Facebook advertentie
Facebook advertenties maken die goed werken en écht resultaat behalen.. Velen ontdekken in de praktijk dat dit nog niet heel eenvoudig is. Het gaat dan ook zeker niet gewoon om het snel in elkaar zetten van een advertentie en ‘gaan met die banaan’. Helaas, zo werkt het niet. Je moet over veel dingen nadenken bij het ontwikkelen van een Facebook advertentie.
Slimme tips voor Facebook ads
Er zijn veel zaken waar je rekening mee moet houden als je een Facebook advertentie wilt gaan inzetten voor je business. Wij hebben 5 praktische tips voor je verzameld om te gebruiken bij het ontwikkelen van een effectieve Facebook advertentie.
1. Ontwikkel je persona
Je kunt een Facebook advertentie pas echt succesvol maken als je weet voor wie deze bedoeld is. Creëer een persona, ook wel een verzonnen ideale koper. Wie is dat? Omschrijf jouw ideale koper en ontwikkel op die manier een persona. Zo weet je beter hoe je je specifiek naar jouw ideale publiek kunt richten.
Een van de belangrijkste zaken van een advertentie is de tekst die je gebruikt. Voor welke woorden is je doelgroep gevoelig? Denk dus aan:
- De laagste prijs
- Snelle levering
- Hoge kwaliteit
- Veel ervaring
2. Verzamel bewijzen
Een Facebook advertentie kan heel effectief zijn, maar dan moet wel bewezen kunnen worden dat het ook echt om een goed product of een uitstekende dienst gaat. Mensen die actief zijn op Facebook weten dat er ook veel advertenties voor producten zijn die gewoonweg niet goed zijn. Velen zijn er al eens ingetrapt in het verleden. Dit is de belangrijkste reden dat mensen zoeken naar bewijzen / recensies dat het product of de dienst echt goed is. Verzamel en publiceer dus voldoende reacties van klanten op je pagina vóórdat je de advertentie plaatst.
3. Kies kleuren en afbeeldingen bewust
Bedenk je altijd dat kleuren een psychologische werking hebben. De ene kleur heeft een veel betere invloed op de kijker en koper dan de andere kleur. Zoek daarom je kleuren en je afbeelding(en) voor je Facebook advertentie heel bewust uit. Je zou het misschien niet direct denken, maar dit kan écht het verschil maken tussen een effectieve en een ineffectieve Facebook advertentie.
4. Gebruik modifiers
Modifiers zijn sterke woorden die je toevoegt aan je meest belangrijke keyword. Er zijn er veel van, maar de meest effectieve zijn: gratis, tips en checklist. Als het mogelijk is, probeer dan één van deze woorden toe te voegen aan je advertentie. Modifiers kunnen als een magneet werken bij slimme inzet en dit is precies wat je Facebook advertentie nodig heeft om succesvol te zijn.
Recent schreven we een blog over sterke marketingwoorden. Gebruik deze in je advertenties.
5. Ontwerp meerdere designs
Het is goed om meerdere advertenties te ontwerpen. Je kunt de prestaties van de designs al snel met elkaar vergelijken, waardoor je ziet welk design voor jou het best werkt. Stop de andere advertenties en ga door met de best presterende advertentie. Je kunt direct ontdekken waarom deze advertentie het beter doet dan de anderen, zodat je dit mee kunt nemen in toekomstige designs.
Meer Facebook advertentie tips?
Kun jij nog wel meer slimme Facebook tips gebruiken, niet alleen voor je Facebook advertenties, maar bijvoorbeeld ook voor je bedrijfspagina zelf? Dan is onze Facebook training een goede keuze!