5 Tips om goede content inhoud te vinden
Goede inhoud vinden voor je blogs en bijvoorbeeld video’s is niet altijd eenvoudig. Veel bedrijven starten met een flinke voorraad ideeën, maar raken op den duur inspiratieloos. Hierdoor komt het vaker voor dat bedrijven stilvallen, zowel op de eigen website als op social media, en dit is natuurlijk zonde. Consistentie is heel belangrijk, zeker in deze tijd. Hoe vind je nu goede inhoud?
Gebruik onze tips om goede inhoud te vinden
Voor het ene bedrijf is het natuurlijk veel makkelijker om inhoud te vinden dan voor het andere bedrijf. Een grote onderneming met meerdere productcategorieën of veel verschillende diensten kan meer onderwerpen aanspreken dan bijvoorbeeld een zzp’er met een beperkt aantal producten of diensten. Toch zijn er voor iedereen mogelijkheden om goede inhoud te vinden voor, bijvoorbeeld, de zakelijke blogs. Wij geven je graag 5 tips.
1. Vraag het aan Google
Google weet alles.. Dat horen we zo vaak. Toch wordt er niet door ieder bedrijf gebruikgemaakt van de optie om Google in te zetten bij het vinden van goede inhoud. Heb je een onderwerp in gedachten? Tik het in Google en binnen een paar seconden zie je een zee aan gerelateerde onderwerpen verschijnen. Onderaan de pagina met zoekresultaten geeft Google je over het algemeen nog eens een stuk of 8 gerelateerde onderwerpen waar veel op wordt gezocht. Doe er je voordeel mee!
2. Zet je netwerk in
Ieder bedrijf heeft tegenwoordig wel een netwerk. Dit netwerk is er niet alleen om ‘te hebben’, maar ook om er actief gebruik van te maken. Je bestaande netwerk zou een constante bron van hoogwaardige inhoud moeten zijn. Is dit niet het geval? Dan is je netwerk wellicht niet zo waardevol als je dacht. Een voorwaarde om je netwerk aan te kunnen spreken is dan ook dat je jouw netwerk van begin af aan zorgvuldig hebt opgebouwd met waardevolle toevoegingen.
3. Neem een kijkje op Twitter
Twitter kan de beste ideeën bij je naar boven brengen. Neem eens een kijkje bij de trending hashtags om te zien of er opties bij zitten die voor jou relevant zijn. Bekijk actief trending nieuws en check wat er wordt gezegd en waarover er wordt gediscussieerd. Vergeet ook niet om met regelmaat even je Twitter feed te checken. Zo komen de beste ideeën vaak vanzelf.
4. Volg grote nieuwssites
We hebben tegenwoordig erg veel nieuwssites waar we een kijkje op kunnen nemen. Neem eens de tijd om uit te zoeken welke nieuwssites voor jouw bedrijf heel interessant nieuws brengen. Volg deze nieuwssites en je krijg vanzelf goede ideeën toegeworpen. Noteer alle goede onderwerpen voor een later moment als je er op dit moment voldoende hebt. Het is altijd goed om een voorraadje ideeën aan te leggen voor de momenten waarop je even zonder inspiratie zit.
5. Bestudeer grote concurrenten
Ieder bedrijf heeft concurrenten die het fantastisch doen op de markt. Deze concurrenten delen vanzelfsprekend ook inhoud. Laten we voorop stellen dat het nooit de bedoeling is om inhoud te kopiëren van een concurrent (of van wie dan ook), maar het is wel een goed idee om de inhoud van je grootste concurrenten in binnen- en buitenland in de gaten te houden. Met welke onderwerpen zijn zij succesvol en op welke manier kun jij deze onderwerpen ook aanspreken?
Blijft het vinden van goede inhoud té lastig?
Het vinden van goede inhoud is echt niet altijd makkelijk. Voor bepaalde branches is het zelfs bijzonder moeilijk. Zie jij het als een onmogelijke opgave om goede inhoud te vinden, bijvoorbeeld voor je zakelijke blogs? Dan kun je ook je blogs laten schrijven door een ervaren partij. Je bent dan altijd verzekerd van goede, actuele onderwerpen. Natuurlijk kun je het schrijven van jouw zakelijke blogs altijd aan ons uitbesteden.