Hoe werkt het veilingsysteem van LinkedIn?
LinkedIn advertenties winnen aan populariteit. Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om ook dit professionele kanaal op te nemen in de social media-advertentie strategie. Dat is zeker aan te raden, want LinkedIn blijft groeien. Het is een ideaal kanaal om de juiste professionals te bereiken. Met LinkedIn advertenties kun je relatief snel een groot publiek bereiken. Wanneer je gebruik wilt maken van de advertentiemogelijkheden van LinkedIn, dan krijg je te maken met het veilingsysteem van het platform. Hoe werkt dat nu precies?
Het veilingsysteem van LinkedIn: 3 methodes
Als je advertenties wilt gaan inzetten op LinkedIn, dan ga je gebruik maken van het online veilingsysteem van het platform. Alle advertenties die op het platform worden geplaatst zijn op dit online veilingsysteem gebaseerd, waarbij je met andere advertenties concurreert om plaatsing. Je moet dus concurrerende biedingen op je advertenties plaatsen om te winnen.
Hierbij kun je gebruik maken van drie verschillende methodes, ook wel biedingstypen. Wij geven je graag inzicht in deze 3 vormen van bieden. Wil je hier uitgebreid meer over leren? Volg dan een LinkedIn training op maat.
1. De handmatige biedingsstrategie
Op de eerste plaats is het mogelijk om een handmatige biedingsstrategie te hanteren. Dit is de optie waarmee je de meeste controle hebt over het biedingsbedrag, maar het is ook wel de methode die vraagt om de grootste tijdsinvestering. Je moet namelijk de campagneprestatie volgen om je bod aan te kunnen passen wanneer dat noodzakelijk is. Met de handmatige biedingsstrategie kun je een specifiek biedbedrag instellen. Deze optie kan, afhankelijk van je advertentie indeling, kosten in rekening brengen per weergave, per vertoning, per verzending of per klik.
2. De cost-cap biedingsstrategie
Met deze methode lever je een stukje controle in, maar zorg je ook voor een mooie tijdsbesparing vergeleken met de handmatige biedingsstrategie. Met de cost-cap strategie stel je een maximale uitgave per sleutelresultaat in. Door dit te doen, is het veilingsysteem van LinkedIn in staat om jouw biedingen automatisch aan te passen wanneer dit nodig is. Op die manier worden er optimale resultaten bereikt zolang de biedingen binnen je ingestelde budget voor de campagne blijven.
3. De maximale weergave strategie
Tot slot is er een strategie die werkt op basis van machine learning. De maximale weergave strategie is een volledig geautomatiseerde biedstrategie waarbij biedingen ingesteld worden door middel van machine learning. Dit betekent dat je totale budget wordt gebruikt om biedingen automatisch aan te passen. Het belangrijkste doel hiervan is wel dat het volledige budget zo efficiënt mogelijk wordt gebruikt, waarbij de belangrijkste resultaten worden gemaximaliseerd.
Welke biedingsstrategie is voor jou het best?
Elke strategie binnen het veilingsysteem van LinkedIn kent eigen voor- en nadelen. De ene strategie biedt je optimale controle, de andere strategie levert je een maximale tijdsbesparing op. Welke optie voor jou het best is, is voor een groot deel afhankelijk van wat je precies wilt bereiken. Wil jij het maximale uit je LinkedIn advertenties halen, maar weet je niet goed welke strategie het best aansluit bij de doelstellingen van jouw bedrijf? Wij helpen je graag. Volg eens een LinkedIn training bij ons.