Voeg jij iedereen toe op LinkedIn?
Via LinkedIn is het heel gemakkelijk om je doelgroep te vinden en te benaderen. Groepen kunnen je daarbij helpen. Met LinkedIn bouw je je netwerk op van mensen die je kent en waarmee je samenwerkt. Nu krijg jij vast ook wel eens uitnodigingen van mensen die je niet kent. Hoe ga je daarmee om? Voeg je iedereen toe? Hieronder geef ik mijn tips.
Connecties zijn net voetbalplaatjes
Sommige verkopers en ondernemers zien hun LinkedIn netwerk als hun collectie voetbalplaatjes. Ze zijn continu bezig om de beste ‘plaatjes’ te vinden en deze toe te voegen aan hun collectie. Dit is echter niet de beste manier om LinkedIn te gebruiken! De kracht van LinkedIn zit hem juist in het feit dat je mensen toevoegt die je kent en die je kunnen aanbevelen!
Wie voeg je toe?
Je zult vast wel eens op LinkedIn een uitnodiging gekregen hebben van iemand die je eigenlijk net kent. Soms zijn het mensen uit het buitenland. Wat doe je met zo’n persoon? Voegt hij/zij je alleen maar toe omdat je het woord CEO of directeur op je profiel hebt staan of zou deze persoon echt interesse hebben in jouw? Voeg je zomaar deze persoon toe of hanteer je de regel: ‘ik moet je wel een keer in het echt hebben ontmoet’.
Mijn advies over linken op LinkedIn
Als een die-hard collector mij een onpersoonlijke uitnodiging stuurt, dan accepteer ik die zelden. Ik zegt bewust niet ‘nooit’, dit omdat sommige personen wellicht klant willen / kunnen worden. Wat ik vervolgens wel doe is een korte mail naar die persoon sturen met de vraag hoe wij elkaar kennen.
LinkedIn advies
Wil je graag meer met LinkedIn gaan doen, maar weet je niet waar je moet beginnen? Volg dan een LinkedIn training op maat en dan leer je allerlei manieren om meer klanten te vinden!