Wat zijn de voordelen van influencer marketing?
Influencer marketing is een vorm van marketing die groeit. Doordat de aandacht voor social media steeds verder groeit, en ook steeds meer mensen er gebruik van maken, wordt influencer marketing ook steeds aantrekkelijker voor bedrijven. Het is dan ook zo dat je er veel voordeel uit kunt halen, maar wel alleen als je de samenwerking aan gaat met een influencer die relevant is voor jouw merk.
Dit zijn de voordelen van influencer marketing
Heb je een influencer gevonden die de juiste doelgroep weet aan te spreken en relevant is voor jouw merk? Dan is het zeker een goed idee om de samenwerking aan te gaan en kansen op het gebied van influencer marketing aan te pakken. Wij geven je graag inzicht in de belangrijkste voordelen van influencer marketing.
1. Je bereikt een relevant publiek
Voor bedrijven is het niet altijd eenvoudig om een relevant publiek te bereiken. Het opbouwen van een goede groep relevante en loyale volgers kost tijd en gaat zeker niet binnen een week. Door samen te werken met een influencer kun je via social media marketing een relevant publiek bereiken, ook als je zelf nog geen goede groep volgers hebt opgebouwd. Hier kan de influencer je juist bij helpen.
2. Je bouwt makkelijker geloofwaardigheid op
Het is op social media belangrijk om geloofwaardig en betrouwbaar te zijn. Geloofwaardigheid en vertrouwen in je merk moet groeien en dit gaat niet vanzelf. Influencer marketing helpt je met het ontwikkelen van geloofwaardigheid en vertrouwen, waardoor je sneller een beter imago op social media weet te verkrijgen.
3. Je vergroot je eigen bereik
Wanneer je influencer marketing voor je merk inzet, dan zet de influencer zich in om jouw merk te ondersteunen en promoten. Het resultaat is dat jouw eigen bereik ook direct groeit. Mensen maken via de influencer kennis met jouw merk en blijven je volgen. Je hebt dus een groot bereik via de influencer, maar je eigen bereik neemt ook direct toe.
4. Het hoeft niet te duur te zijn
Influencer marketing kan bakken met geld kosten, zeker als je kiest voor de samenwerking met zeer populaire, bekende influencers. Toch is dit zeker niet nodig. Je kunt ook kiezen voor de samenwerking met een micro influencer die vooral voor jouw niche heel interessant is. Micro influencers zijn veel voordeliger, waardoor je de uitgaven aan influencer marketing makkelijker in de hand kunt houden. Daarnaast kunnen de focus en impact juist veel groter zijn als je kiest voor een micro influencer.
5. Je bespaart tijd
Wanneer marketing geheel of gedeeltelijk wordt uitbesteed aan een influencer, dan ontstaat er een tijdsbesparing. Deze tijd kun je zelf in andere activiteiten steken om je bedrijf te laten groeien en ontwikkelen. Goede influencers zorgen zelf voor effectieve content, waardoor jij je hier niet meer mee bezig hoeft te houden. Ga je de samenwerking aan met een ervaren influencer, dan kan deze influencer je dus volledig ontzorgen. De tijd die je overhoudt kun je in je voordeel benutten.
Welke influencer voor jouw influencer marketing?
We hebben het al vaker benoemd. Om voordeel te halen uit influencer marketing is het van essentieel belang om de samenwerking aan te gaan met een goede influencer die relevant is voor jouw merk. Het kan lastig zijn om deze te vinden. Kun je hier wel wat ondersteuning bij gebruiken? Wij helpen je graag met het vinden van de juiste influencer voor jouw influencer marketing. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.