YouTube in tijd: hier sta je van te kijken!
Kijken. Dat is natuurlijk precies waar YouTube voor staat. Jaarlijks groeit het videoplatform. De kijktijd wordt steeds langer, het aantal video’s groeit gestaag door en het aantal abonnees breidt zich ook steeds verder uit. Hier komt bij dat steeds meer bedrijven gebruik maken van YouTube om een breder publiek te bereiken, bijvoorbeeld met bedrijfsfilmpjes, productvideo’s en natuurlijk de inzet van influencers. Heb jij enig idee welke statistieken YouTube bereikt als het om ‘tijd’ gaat, zoals kijktijd en prestaties per minuut? Wij vertellen je er graag meer over.
Wat wordt er per minuut bereikt?
Op het moment dat dit blogartikel geschreven word (april 2020) zien we dat er elke minuut meer dan 500 uren aan verse videocontent wordt geüpload. YouTube groeit op dit moment dus met ruim 500 video-uren per 60 seconden!
Hoeveel uren is er al aan videocontent bekeken?
Dit is een statistiek waar je waarschijnlijk echt van staat te kijken, gewoon omdat het bijna onmogelijk lijkt. In totaal is er namelijk al meer dan 1 miljard uur aan YouTube video’s bekeken! Dat staat gelijk aan ruim 41.666.666 dagen achtereen kijken, wat dan weer gelijk staat aan iets meer dan 114.155 jaren.
Dagelijkse kijktijd van ingelogde gebruikers
Het platform ontvangt dagelijks natuurlijk erg veel gebruikers, maar niet iedere gebruiker besteedt even veel tijd aan het bekijken van video’s. Er zijn mensen die er urenlang echt voor gaan zitten, maar er zijn zeker ook mensen die alleen even snel willen zien hoe een bepaald product werkt. Wanneer we kijken naar de ingelogde gebruikers, dan zien we dat de gemiddelde gebruiker 12 minuten en 43 seconden per dag besteedt aan het bekijken van videocontent op YouTube.
YouTube laat meer belangrijke statistieken zien
Dat het platform groot en succesvol is, dat wisten we eigenlijk al natuurlijk. Toch staan we best wel te kijken van deze statistieken. Zo zijn er meer statistieken die interessant zijn, zeker voor bedrijven die nog twijfelen over de inzet van YouTube binnen hun strategie. Zo komt maar liefst 70 procent van de kijktijd van mobiele apparaten en maar liefst 37 procent van al het mobiele internetverkeer komt van YouTube.
Aan de slag met YouTube videocontent
YouTube mag zich rekenen tot de meest bezochte websites ter wereld en alleen al die statistiek zou ondernemers moeten vertellen dat dit kanaal aangesproken moet worden binnen de marketingstrategie. Steeds meer bedrijven gaan er dan ook effectief mee aan de slag. Ben jij nog niet actief op YouTube? Dan is nu de tijd om er echt mee aan de slag te gaan. Natuurlijk helpen wij je hier graag bij. Zo kun je bij ons op verschillende manieren een YouTube training volgen en kunnen wij je helpen bij het maken van diverse soorten video’s. Uiteraard hebben wij hiervoor alle nodige, professionele apparatuur in huis, zoals een green screen. Wil je eerst meer weten? Neem dan gerust contact met ons op.