Zo wordt je blog meer gelezen via LinkedIn
Een actief blog op je website is een echte must. Je deelt je blogartikelen die je op je zakelijke website publiceert natuurlijk via de sociale kanalen. Het zou heel goed kunnen zijn dat je hierbij merkt dat je blog veel minder via LinkedIn wordt gelezen dan bijvoorbeeld via Facebook en Twitter. Hier is een belangrijke reden voor en je kunt het heel makkelijk fixen.
LinkedIn toont je gedeelde blog niet aan iedereen
Dé reden dat je veel minder lezers via LinkedIn binnenkrijgt? LinkedIn toont jouw gedeelde blog lang niet aan iedereen in je netwerk. Slechts een klein deel van de mensen in jouw LinkedIn netwerk krijgen je blog te zien. Het grootste deel van je connecties ziet jouw update niet. De personen uit deze groep zien jouw update alleen wanneer zij speciaal naar jouw page gaan om te zien wat je zoal hebt gedeeld vandaag. Dit doen maar bijzonder weinig mensen en dus loop je al deze mensen mis op LinkedIn.
Waarom plaatst LinkedIn de update niet op de tijdlijn?
Er zijn eigenlijk twee belangrijke redenen dat LinkedIn jouw gedeelde blog vanaf je website niet op de tijdlijn van je connecties toont. Op de eerste plaats is LinkedIn geen fan van afbeeldingen. Als jij je blog direct vanaf je website deelt met je LinkedIn netwerk, dan wordt hier de afbeelding bij getoond. Men hoeft alleen op de afbeelding of de titel eronder te klikken om naar je website te gaan. Deze afbeelding vindt LinkedIn onnodig. Het sociale netwerk houdt van tekst.
De tweede reden sluit hier goed bij aan. Het is namelijk zo dat LinkedIn ook niet houdt van posts die mensen weghalen van LinkedIn. Als jij direct een blog van je website op LinkedIn plaatst, dan verlaten de lezers LinkedIn als zij hierop klikken. Zij worden dan immers naar je website geleid om het artikel te lezen. Dit vindt LinkedIn niet leuk. Het sociale netwerk wil de mensen zelf graag op de website houden. Twee redenen die voor LinkedIn belangrijk genoeg zijn om jouw update niet te tonen in de tijdlijnen van al je connecties.
Hoe los je het dan op?
Er is gelukkig wel een oplossing om jouw blog wel gelezen te krijgen via LinkedIn. Dit doe je als volgt:
- Schrijf een korte samenvatting van je blog. Kopieer bijvoorbeeld 3 interessante tips uit je blog als deze uit totaal 7 tips bestaat.
- Onder dit stukje schrijf je een zin zoals: ‘Nieuwsgierig naar de rest van het artikel? Je kunt een link in de reacties vinden.’
- Vervolgens plaats je deze tekst in een update op LinkedIn.
- Je post zelf de eerste reactie, namelijk met de link naar het artikel op je website.
- Klaar!
Je update wordt nu wel op tijdlijnen getoond
Wanneer je het zo aanpakt, dan plaatst LinkedIn jouw update wél in de tijdlijnen van je connecties. Je update bevat namelijk geen afbeelding en geen link die mensen van LinkedIn wegleidt. Door de link in een reactie te plaatsen weten mensen alsnog het artikel te vinden en zo krijg je dus meer lezers van je blog via LinkedIn binnen.
Alles weten over LinkedIn?
Wil jij meer van dit soort handige tips of wil jij gewoon alles weten over het effectief gebruiken van LinkedIn? Dan is onze LinkedIn training echt iets voor jou.