Social selling
In de wereld van sales en account management is de afgelopen jaren het gebruik van social media flink toegenomen. Verkopers ‘connecten’ met klanten op LinkedIn, volgen ze op Twitter en zijn wellicht vrienden op Facebook. Verkopers zien de kansen van social media, maar toch gebruiken ze het niet dagelijks om onder de aandacht te komen bij hun netwerk.
Klant vooraf informeren
Vrijwel iedere klant gaat zich eerst online oriënteren naar een product of dienst. Deze persoon bekijkt video’s, leest reviews en artikelen. Pas als er voldoende kennis is dan nemen zij contact op met een verkoper. 75% van de klanten kiest dan voor het bedrijf die vooraf veel informatie deelde. Als verkopers van bedrijven zich profileren als expert, dan zullen klanten veel eerder contact met hem of haar opnemen.
Wat is social selling?
Het proces van kennis delen in een markt, vertrouwen wekken bij klanten en pas dan verkoop doen noemen we social selling. Koud bellen is met social selling niet meer nodig. Door content (blogs, video’s, ect) te delen zullen mensen contact met u opnemen.
Om social selling te laten slagen moet u uw klant door en door kennen. U moet luisteren naar de markt, schrijven over problemen en zo de klanten betrekken bij uw bedrijf.
Voordelen van social selling
Door social selling goed in te zetten zult u merken dat het verkoopproces een stuk eenvoudiger gaat. U krijgt betere leads en dit worden sneller opdrachten.
- Ontvang betere leads
- Word een expert in uw vakgebied
- Vergoot de zichtbaarheid in de markt
- Meer bezoekers naar uw website
- Sneller behalen van uw targets
Social selling is met name interessant voor bedrijven in een B2B markt. LinkedIn is een zeer krachtige tool om hierbij te gebruiken.
Social selling advies
Wij bieden salesteams, zelfstandig ondernemers en sales professionals trainingen om social selling via LinkedIn toe te gaan passen. Hieronder staan onze trainingen
Social selling training
In 3 uur de basis leren van social selling